Monday, October 17, 2011

Mida tuul müürile teeb ?

Firma maine võib puruneda ka tänu ühele postitusele Facebookis, oleneb vaid, mitu like-i see postitus teenib!?!

Jah, nii võib endale vundamendi saada mõni 'vihkajate klubi', kuid selline laim enamusi firmasid siiski ei kõiguta. 
Selleks, et hoida lippu kõrgel ning olla purustamatu, on väga oluline organisatsiooni 'organite' omavaheline suhtlemine. Oluline on olla kursis sellega, mis toimub firma eri poolte vahel, et ei tekiks avalikkuses valesti mõistmist.(näide Rimi ja tema reklaamiosakonna omavahelise suhtluse puudumisest). Selleks, et püsida tipus ja hoida oma mainet, on oluline oma tegevustesse ka teisi kaasata ning näidata firma 'sisemist maailma', st. üks hinnatud firma peab olema läbipaistev- jagama on rõõme ja muresid, otsima abi kui tarvis ning suutma kriisi korral end ruttu suureks tagasi töötada, sealjuures hoides pidevalt kursis ka oma kliente. Oluline tegur firma hea maine säilitamisel on kvaliteet. Tootes nt teksapükse on oluline, et need oleks ka kvaliteetsed ning mida kvaliteetsem on kaup, seda kõrgema hinna saab sellele panna. Ostes, endale Pepe Jeansist suure raha eest teksapüksid, eeldasin hinna järgi, et need on ka kvaliteetsed ning ma ei pidanud pettuma, seega minu silmis on nüüd Pepe Jeansi väga usaldatav ning korralik firma. Vahel juhtub aga selliseid olukordi, kus firmad hakkavad oma head mainet ära kasutama, et endale suuremat tulu teenida. Väga paljude inimeste silmis on Vapiano restoran üks väga hea õhkkonna ning loomulikult ka maitsva toiduga söögikoht. Aastail mil Vapiano alles käima läks ning endale klientuuri kujundas, olid seal tõesti super maitsvad toidud ning väga suured portsjonid ja ka lisaks kõigele odavad hinnad. Kuid mida aeg edasi, seda enam märkan ma seda, et suudan oma pisikesse kõhtu terve portsjoni ära mahutada ehk portsjonid on muutunud väiksemaks ning hinnad kõrgemaks. Nimelt muret teeb see, et heaks kiidetud firma hakkas mingil hetkel oma hea maine peal liugu laskma ning sealt ka endale väikest lisa teenima. Sellise käitumisega võib lihtsalt mingil hetkel vasta näppe saada, olgugi, et söögikoht asub hea koha peal ning on pidevalt rahvast pungil.
Et oma firmat usutavamaks teha on oluline ka meedias aktiivne olla. Põhimõtteliselt, mida rohkem auhinnamänge Facebookis, tweete Twitteris ning postitusi Blogis, seda rohkem tajuvad inimesed, et kui firma pingutab, et end nähtavaks teha, siis järelikult ei kao nad mingil hetkel lihtsalt ära. Selline kartus tekib mul pärast Toptoursilt koti pähe saamist iga kord reisifirmat valides. Nimelt olin ka mina nende ohver ja andsin oma panuse tsurkade lillelise elu jätkuks (te võlgnete mulle 26 tuhat, aitäh).http://majandus.delfi.ee/news/uudised/top-toursi-juht-kumne-minutiga-kukkus-koik-kokku.d?id=31239059 (lisa fakt tema jutule on see, et piletid said makstud kohe pärast ähvardavat meili: et kui te ära ei maksa, siis anname piletid ära, üks päev enne firma 'kokkukukkumist') 
Imelik on selle olukorra juures see, et ostsime neilt reisi rahus südamega just sellepärast, et see tundus usaldusväärne firma olevat. Pidevalt käis igal pool meedias läbi Toptoursi nimi ning paljud olid nende teenuseid kasutanud ja siis järsku selline pettumus...Seega kas meedias figureerimist kasutatakse ka suitsukattega ?
Üks tegur mida suur avalikkus otseselt ei näe on firma sees olevad suhted töötajatesse, mis on tegelikult kõige alus. Kui sind koheldakse tööl kõrgemal kohal olevate inimeste poolt halvasti, ei suuda lõpuks enam ka kõige tugevam inimene endale näkku seda 'fake' naeratust võluda ning seljuhul saavad ka kliendid aru, et midagi on valesti. Seega on oluline, et firmas töötavad inimesed teeksid oma tööd mõnuga ning ei peaks koguaeg kellegi ees head nägu tegema, vaid, et see naeratus tuleks suule iseenesest ning ka püsiks seal. 
Lõpetuseks loengust kõrvu (või siis vihikusse) jäänud lause: Kui organism on haige, paistab see ka meigi alt välja!

http://hillandknowlton.ee/?mid=5&mcid=40&ctype=news_article&pageid=107  huvitavat lugemist kuidas head mainet väärtustavad nii juhid kui ka laiem avalikkus.


2 comments:

  1. Tahtsin lihtsalt välja tuua, et Vapiano näide ei ole võib-olla just kõige parem, sest tahes-tahtmata ei saa ju majanduslikel põhjustel jääda hinnad samaks, mis nad olid kunagi. Kahjuks on üks äritegemise põhistrateegiaid see, et lood endale klientuuri ja kui ennast turul tõestanud, on sul võimalus hindu tõsta ja portsione vähendada enda parema äranägemise järgi. Inimestel tekivad teatud harjumused (nt süüa mõnes kohas või mõnda kindlat marki asja) ja reeglina ei suuda isegi hinnatõus neid hajrumusi muuta.

    ReplyDelete
  2. esiteks, lahe, et tekkis ka mingi arutelu ;) Hakkasin mõtlema nende harjumuste peale, et okei kui sul on harjumus nt vapianos süüa lõuna ajal vms ja järsku on hinnad tõusnud euro või kahe võrra, siis mina isiklikult muudaks küll oma harjumusi, pole mõtet end vaeseks ka süüa, kui kõrval olevas söögikohas on olemas ka soodsamaid kohti :):Daga noh eks iga ühel ole oma rahakott ;)

    ReplyDelete